مجتمع سنگ آهن سنگان با ظرفیت نزدیک به یک میلیارد تن به بزرگترین تامین‌کننده‌ی سنگ آهن کشور تبدیل می شود.

تبدیل مجتمع سنگ آهن سنگان به بزرگترین تامین‌کننده سنگ آهن کشور

به گزارش قدس خراسان، مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان در گفتگو با خبرنگاران گفت: منطقه‌ی ویژه معدنی سنگان یکی از بزرگترین معادن سنگ آهن کشور را در خود جای داده است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این معدن می‌تواند زنجیره‌ی فولاد کشور را تامین کند.

علی رسولیان  افزود: در حال حاضر، نزدیک به ۲۵ میلیون تن سنگ آهن از این معدن استخراج می‌شود که در اختیار واحدهای بزرگ تولید کنسانتره منطقه قرار می‌گیرد. این واحدها حدود ۱۲.۵ میلیون تن کنسانتره و ۱۲.۵ میلیون تن گندله تولید می‌کنند که بخش مهمی از زنجیره‌ی فولاد کشور را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای مهمی که در حال انجام است، اکتشافات عمیق و جدی در معادن سنگان و در سطح استان خراسان رضوی است گفت: با این اکتشافات، به ذخایر بهتری دست خواهیم یافت و امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ که تاکید مقام معظم رهبری بر تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور است، نقش اساسی ایفا کنیم و ظرفیت تولید سنگ آهن خود را به حدود ۳۷ میلیون تن در سال برسانیم.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته، مقرر شده زنجیره‌ی فولاد منطقه را مطالعه و ارزیابی کنیم و امیدواریم به زودی کار مطالعه  در  استان و منطقه انجام شو

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.